Alla inlägg under mars 2007

Av Tuffa & Grynet - 31 mars 2007 15:43

Det har jag gjort idag. Det är en fin isgata nere på fjärden och husse och jag testade den med sparken. Jag fick äntligen på mig selen igen, det var ett tag sedan faktiskt. Tjofräs vad kul det var! Fast jobbigt, för det var motvind. Husse fick sparka själv en bit också så jag fick tid att nosa. Vi spanade efter dom där stora, vita fåglarna med långa halsar också. Dom brukar komma och ligga i vattnet och hojta nu på våren. Vi såg inga idag, men igår såg matte och jag ett par stycken. Svanspanaren och mästerdragaren/Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 30 mars 2007 16:39

Vilken super-duper-dag! Det har varit fullt av folk och hundar här idag. Folket kom från mattes jobb och skulle ha fri-lufs-dag. Vi hundar lufsade också fritt! En hel flock!Ester och Tysken kom, Fixa, Stella och en ny bekantskap - Freja. Snacka vilket gäng! Vi rusade och lekte, tiggde god renskav som människorna stekte på elden. Följde med folk när dom gick tipsrunda och hade bara allmänt trevligt. Den där Freja hade nog aldrig sett briard-hårbollar förut. Nu var vi dessutom tre på en gång! Hon tyckte vi var lite läskiga... Synd för henne! Vi andra fräste runt och hade kul och struntade väl i om hon satt under sin mattes ben och flätade tänder. Feg-lorten.Nu ska jag sova en stund. En hel dags fri-lufsande tar på krafterna!Fri-lufs-dag, gillar jag! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 29 mars 2007 08:06

Så var den här, tiden för leriga tassar. Det är ju ganska mycket snö kvar här så om man är noga med att tassa en stund i snön innan man går in, så räcker det med en snabb handduks-vända. Men snart nog är det dags för den riktiga nitlotte. Tassdusch i badkaret... Jag är inte så förtjust i badkaret måste jag säga. Det är ju inte så himla ofta man blir helschamponerad, men alltsom oftast så säger matte att jag är en surmule och måste tvätta nosen och skägget. Så blir man schampo-mule istället ett tag, men efter nån vecka när man nosat i tillräckligt mycket trevligheter och druckit vatte, och precis har byggt upp en behaglig doft kring munnen så är det kört igen.Tassarna schamponeras inte så ofta, men ibland blir det ju flera duschomgångar per dag när det är geggigt och man är ofta ute.Nu blev jag sådär klagig igen. Fu bubblan vad härlligt det är när det tinar! Det är så förgjordat härligt att galoppera så vatten, sand och snö sprutar. Man kan göra världens stoppslajdar i snön som är kvar och på mornarna är det HÅRD skare. Matte tog till och med sparken i morse. Fabulous!Vem kan gå i lera och sörja? /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 28 mars 2007 08:47

Husse och matte var alldeles gullpratiga i rösten och luktade infernaliskt konstigt och spännande. Dom pratade om Morotsnäsa och lillasyster... Vet inte om det är bra, men jag gillar ju morötter och Hedwig har ju sagt att det är kul att ha en lillasyster så kanske...Betydligt mer spännande är att våra ekorrar bara blir fler och fler. Häromdan var dom ju två, efter att ha varit en hela vintern. I morse var dom plötsligt TRE som mumsade solrosfrön. Bästa restaurangen i stan för ekorrar tydligen. Ryktet måste ha gått helt enkelt.Tuffa /med rätt att jaga korrar...

Av Tuffa & Grynet - 27 mars 2007 08:31

Igår var det dagen B. Först träffade husse och jag Bruno (den ökände baknosaren) igår. Bruno hade antagligen övat på sina manér och försökte inte nosa i baken. Han ville leka! Tjoho! HAn är ju gamla farbrorn, så han orkar ju inte så länge, men man får vara glad för det lilla!Sen på kvällen kom det Besök! Stellas matte, fast utan Stella, Loke och Garbos matte, fast utan Loke och Garbo och så stackars Malin, som inte är matte till någon, arma människa. Det var kul i alla fall. Stellas matte brottades lite med mig, sånt är ju bara för fränt!Sen fick jag ligga och lyssna på mattarnas och Malins bladder hela kvällen. De påstod att de hadde syjunta, men nått sytt vet jag inte om det blev. Fikade gjorde dom i alla fall.Fler B-dagar tack! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 26 mars 2007 17:38

När det är skare, då är marken hård. Då vet ju vem som helst att det kan bli blött om tassarna om man inte ser upp med var man kissar. Själv vill jag gärna ha ett mjukt underlag, där jag är säker på att det inte rinner eller stänker.I morse var det skitsvårt att hitta nån bra plats. Marken som var utan snö var frusen och skaren var galopp-hård. Matte påstod att det skulle gå att kissa på skaren men jag tvivlar eftersom hon inte visade minsta tendens till att prova själv. Till slut hittade vi en plätt som tinat fram med högt gräs. Äntligen! På eftermiddagen har husse och jag ägnat oss åt att försöka få gården isfri. Husse spettar i isen så att den skall smälta lättare. Det är bra, för då halkar man inte och slår sig om man tar ett kamikaze-språng ut från bron.Kissa med finess /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 25 mars 2007 18:43

Idag har varit en riktigt fin dag. Uteliggardag. Husse lade mina bil-fällar på bron och då lade jag mig såklart på dom. Sen har vi gjort rent fågelholkarna så att det är klart att flytta in i dom när fåglarna vill. Det hade bott fåglar i alla fyra holkarna sade matte. Husse satte sig i solen och vegeterade så jag lade mig och softade i närheten. Sen plockades grillen fram! Hurra! När människorna äter utomhus är dom mycket mindre noggranna med att man inte får tigga vid bordet utan man kan få allehanda smakbitar. Kyckling var det idag. Gott!Jag låg i det framtinade gräset och hade det bra. Matte och husse jäste i solen i varsin stol. Det var ganska skönt!Inte synd om uteliggardjuren, oss som lever ute i naturen... /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 24 mars 2007 13:34

...är jag idag. Matte städar och har lagt ut alla mattor och filtar i en stor hög på bron. När husse och jag kom hem från vår skidtur så tog jag därför mitt ansvar och lade mig på högen för att vakta den. Tänk bara om nån skulle ta mitt fårskinn!Gårdvar /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards