Direktlänk till inlägg 14 mars 2007

Vår? Redan?

Av Tuffa & Grynet - 14 mars 2007 08:31

Vad är det här för larv? Var är den där sköna, vårvintern med sol, lagom kallt, skare och massor med skidutflykter? Här droppar det från taken, vägen tinar fram och balkongen är helt snöfri. Det är så blött på isen att man inte kan gå där utan att bli våt. Skaren bär inte en briard utan bara små päckelhundar. Då går man igenom hela tiden och det är så läskigt, som om marken ger vika under fötterna.Nä, fy! Ge oss nätter med tio minusgrader så att det blir nån ordning. Vi vill behålla snön en månad till! Korvgrillningssäsongen har ju knappt börjat!Kallare klimat tack! /Tuffa

 
 
Sigge

Sigge

14 mars 2007 12:36

Hööru du!!!!!
Här i Sörmland är det alldeles snöfritt.
Personligen så ser jag framemot att snart kunna ta ett vårbad i nån sjö.
Så leta efter de där berömda murklorna.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fritz-Filur

14 mars 2007 13:01

- og tager man endnu længere mod syd, er det det skønneste forårvejr - sol og 10-12 grader og masser af søer og bække at bade i.
Til gengæld er fuglene gået fuldstændig amok med forårskuller, og det er et vældigt hårdt arbejde at holde styr på dem.
Man kan også grave fine huller i haven, men sætter matte og husse slet ikke pris på...?

 
Tuffa

Tuffa

14 mars 2007 13:16

Jamen skall man nu bo i Luleå, där det är vinter sex månader om året, mörkt från november till februari och trettio minusgrader... Då kan man väl få den där fina, sköna, vackra, trevligaste delen av vintern också! Inte slask och lera.
Det där med att gräva gropar i gräsmattan ligger inte för mig, min kompis Ester, tillika din moster, Fritz, hon gräver däremot. Gjorde riktiga fallgropar för husse och matte när hon bodde här några dagar förra våren. Är det ett släktdrag?

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

14 mars 2007 16:46

Jag håller med dig Tuffa. Snön smälter lite för fort nu. Jag hinner inte gräva alla gropar jag vill. Och så är det ju så skönt att rulla runt i härlig kall mjuk snö. Vart har den tagit vägen??

http://tuna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards