Direktlänk till inlägg 11 april 2007

Tutare och honkare, överallt omkring oss

Av Tuffa & Grynet - 11 april 2007 22:35

Så fort man kommer utanför dörren så hör man det. Honket och tutet som har omringat oss... Dom där stora, vita fåglarna med lång hals, dom stora gråa som har både lång hals och långa ben och dom gråa som bara är lite mindre än dom vita. Dom börjar samlas nu. Hela fjärden nedanför oss är snart full. Jag provade jaga sånna där vita förra våren. (Matte säger att det är svanar men vad vet jag) Vi var ute på isen och då såg jag fyra sånna stora vita. Så jag satte iväg mot dom, tänkte att det skulle gå att skrämma upp dom så man fick känna sig lite mäktig. Tror ni inte att dom bara bredde ut vingarna och väste! Snacka om att jag fick kalla tassar och vände. Försökte låtsas som om jag inte alls tänkt jaga dom, men matte genomskådade mig och skrattade. Dom ser ju ut att ha vassa och starka näbbar dom däringa svanarna, så det är nog bäst att passa sig....Tuffa svanjägaren, som hellre flyr än illa nypes

 
 
Blixtra

Blixtra

12 april 2007 14:59

Fåglar är äckliga!! När man hör dem i skogen och inte vet hur stor briardätande örn det är som kraxar. Läskigt. Men ser man dem kan man ju bara inte låta bli att försöka ta dem. Lycka till med svanjakten.

http://hem.spray.se/heddas_place

 
Sigge

Sigge

12 april 2007 17:04

Jo tack såna där fåglar är otäcka!!!!
Jag stötte på några som matte kallar kanadagäss i en av mina badsjöar.
De gillade inte alls att jag simmade i min sjö!
Otäcka väsande typer!!

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards