Direktlänk till inlägg 8 augusti 2007

Badväder!

Av Tuffa & Grynet - 8 augusti 2007 10:23

Husse, jag och Grynet simmar!

 
 
Bindy

Bindy

8 augusti 2007 14:38

Ååååå, så deilig det ser ut.... Jeg elsker også å bade, men det gjør ikke matte.. Hun har ikke badet i sommer, tror ikke hun badet i fjor heller jeg....

http://Bindy.dinstudio.se

 
Hathil

Hathil

8 augusti 2007 16:28

Ooooh, vad kul ni har det! Här kom åskan precis när matte äntligen hade bestämt sig för att hon skulle bada (andra gången i år) så jag fick sitta i min bur. Dumma vädret, inte bara att man inte fick bada utan så dundrar det även att man darrar i hela kroppen! Inte ens benet som jag fick smakade längre. Ingen bra dag idag.
Blir förhoppningsvis bättre ikväll, har hört rykten att kompisen Ruffsa är äntligen hemma igen efter flera veckors semester. Med lite tur är hon på vägen hit så att vi kan kanske träna lite ikväll.

http://isgardsteater.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fritz-Filur

8 augusti 2007 18:53

Ja det ser dejligt ud - men også lidt farligt...
Forleden dag var jeg også ved stranden, og husse gik så langt ud i vandet, at jeg var nødt til at svømme for at komme ud til ham!!!
Husse og matte syntes jeg var dygtig - jeg kan nu bedst lide at have fast grund under tasserne, så jeg svømmede hurtigt ind igen og sørgede for, at matte også fik lov til at mærke vandet lidt..;-)

PS. Det ser ud til at Grynets mave har fået sin normale størrelse - ellers kunne hun vel ikke holde sig oven vande..:-)

 
Tuffa

Tuffa

8 augusti 2007 21:08

Om magen varit stor fortfarande hade hon kanske kunnat flyta på den! Stor som en tunna var den i alla fall. Faran är väl bara att den hade varit överst och huvudet under vattnet...

Vad duktig du var som simmade Fritz!

Jag är inte så rädd för åska, men om jag blivit satt i fängelset hade det inte varit så roligt. Hoppas du sparade benet tills det slutade åska Hathil. Och hälsa Ruffsa, det låter som en kompis av rätta virket.

Men Bindy, säg åt matte att man måste offra sig ibland. Det är faktiskt roligare att vara flera när man badar!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Cayenne

Cayenne

9 augusti 2007 09:09

*hmmm* Jag har en fråga...Vad är en sån där husse för nåt? Jag har ingen sån hemma? Har aldrig haft nån sån. Är det nåt som man måste ha?

Badet såg iaf väldigt trevligt ut, simma på briardbrudarna. Jag åker till min mormor idag, de brukar inte ha riktigt full koll på kattmaten *slurp*

Tjing från en fundersam Kråka

http://www.nogg.se/fyrfotingarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards