Direktlänk till inlägg 9 augusti 2007

Upprop för husse till Kråkan!

Av Tuffa & Grynet - 9 augusti 2007 09:22

Jadu Kråkan. Jag har ju aldrig varit utan husse så den möjligheten kan jag knappt tänka mig... Min husse är en sån som leker mycket. Snabba, hårdhänta briard-vänliga lekar. Tränar apportering men inte så himla mycket annat pet som stjärt-in och sånt... Han gömmer sig i skogen så att matte och jag får leta rätt på honom. Han är ute och fixar och donar så att man måste ligga ute och passa honom.


Ibland kör han otäcka maskiner som morrar och fräser omkring gräs och sågspån. Det är inte så kul, men å andra sidan så kammar han mig inte lika ofta som matte gör.


Han är svårare att väcka på natten om man behöver gå ut, men å andra sidan är han uppe mycket längre än matte. Han går oftare att lura med på en snabb cykeltur och han bortser aldrig från en uppvänd mage utan kliar den alltid.


Ja, som du förstår Kråkan så är en husse nånting fantastiskt bra att ha. Det är synd om dig som inte har någon. Matte verkar också uppskatta att ha husse och det skulle säkert din matte göra också. Jag vet inte var min matte hittade min husse, men jag kan fråga. Det kanske finns fler på samma ställe?


Om någon nätvän känner att dom vill bli husse till en Kråka så kan ni väl prata med Kråkans matte? Dom finns här bland mina länkar under "Råttis-Cayenne och hennes matte".


Ropen skall skalla, hussar åt alla! /Tuffa 

 
 
Sigge

Sigge

9 augusti 2007 11:51

Jag har inte heller nån husse.
Fanns en i mitt förra hem men det har jag ju nästan glömt nu.
Eftersom matte är badkruka så kanske en badande husse vore nåt att tänka på.
Kan man lära sej söke efter såna i skogen tror du?

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Blixtra

Blixtra

9 augusti 2007 17:32

Vi träffade både Ester och Sally och såg också tre av dina kullsyskon. Tösen, Trapper och Tango. Du skulle varit med!!

http://blixtra.web1000.com

 
Kråkan

Kråkan

10 augusti 2007 02:08

Tack, vad bra att nån tänker på mig. Matte ordnar ju inget *fnys*

Jag tar tacksamt emot förslag på passande hussar ;)

http://www.nogg.se/fyrfotingarna

 
Hathil

Hathil

10 augusti 2007 09:33

Du kan kanske låna någon "grannhusse" tills din matte har införskaffat en. Min matte har inte heller någon husse men det finns två i grannskapet som jag får låna då och då (deras hundar använder dem inte jämt). Då får man följa med och plocka bär eller fiska, sådant som min matte aldrig gör. Kul är det!

http://isgardsteater.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fritz-Filur

10 augusti 2007 20:44

Hvad er nu det, Tuffa - er din blogg ved at udvikle sig til et "husse-uthyrings-bureau"??
Hvis nogen kan bruge en dansk husse, så kan I godt låne min i et par timer, det koster kun lidt godis eller andet godt, som kan spises...- men jeg vil have ham tilbage igen, for han er vældig god til at spille bold og det elsker jeg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards