Direktlänk till inlägg 19 augusti 2007

Motionerat hussmor

Av Tuffa & Grynet - 19 augusti 2007 21:26

Idag har hussfar och hussmor varit och hälsat på. När dom är här är det min uppgift att motionera hussmor. Vi brukar ta en lång och skön prommenad. Grynet fick inte följa med. Jag kan inte hålla reda både på henne och hussmor. För säkerhets skull har vi koppel mellan oss så att jag inte tappar bort hussmor. Det gör inget för det är trevligt att prommenera!


Hussfar och husse hölls bakom ladugården och spikade och sågade och donade. Det skall tydligen bli en koja till traktorn. Den måste få en sådan så att den inte bestämmer sig för att gå i vinteride i år också. Fånigt.


Matte hon fortsatte gräva hon. Märkligt. Undrar hur mycket man kan gräva innan klorna trillar av. Jag har i alla fall fått veta av Sigge att husse och matte inte är på väg in i någon psykos. Det finns träd som det växer äpplen på. Skall bli intressant att se om våra pinniga träd skall göra äpplen. Ännu har dom bara gröna blad. Jag är inte så förtjust i äpplen bara. Det hade varit godare om träden gjort meloner. Kan man få ett sånt istället?


Matte gräver, jag melonträd kräver! /Tuffa 

 
 
Hathil

Hathil

20 augusti 2007 12:14

Jag stod också en gång och funderade om dessa pinniga fåniga träden som matte och mattsystern satte upp men nu är de överfulla med äpplen. Det är dubbelt roligt, man kan äta upp dem som har ramlat ner plus att träden drar hit en massa fåglar som sedan behöver skrämmas bort. Personligen struntar jag i fåglarna (om de lämnar kvar några äpplen) men grannbriarden och hennes PON-kompis påstår att fåglarna är skadedjur som käkar upp allt. Det finns fortfarande äpplen kvar på träden så grannhundarna gör nog ett ganska bra jobb nere i trädgården.
Matte säger förresten att också körsbären görs av träd men det litar jag inte på. Dessa "körsbärsträd" är inte ens gröna längre, de står där som bruna pinnar. Och så ska jag hälsa från matte att meloner görs av låga gröna saker som inte är något att ha, särskilt inte runt en frukt- och grönsaksätande halvbriard. Vet inte vad hon menar med detta, jag tycker att det är kul med lite morot- och gurksjälvplock i trädgården. Tyvärr har sniglarna ätit upp min trädgårdsfavorit: brysselkål. Synd, för om man köper brysselkål följer de goda stjälkena inte med...

http://isgardsteater.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards