Direktlänk till inlägg 12 september 2007

Det bästa med mig - särskilt för Kristina

Av Tuffa & Grynet - 12 september 2007 22:07

Oj vad svårt det var för matte att säga vad det bästa med mig är. Jag är ju så himla bra på allt så det går ju inte bara att säga något...


Jag är lagom stor. Inte nån pevlig liten acessoar. Jag kan gå själv. Hur långt som helst. Fast vill du bära mig så får du väl prova... Väger väl sådär en 35 kilo. Jag har skön päls också. Som jag inte fäller. Du får karda mig!


Jag håller koll på matte, inte tvärt om. Hon bara går iväg i skogen och jag håller reda på var hon går. Följer med. Helst utan snöre.


Jag gillar att vara med. Bangar inte för några miljöer eller situationer. Går på stan, åker buss, klättrar i fågeltorn, leker på lekplatser...


Jag gillar folk, men inte sådär äckligt närgångna människor. Gillar inte att vem som helst skall tafsa på mig hur som helst. Jag hejar gärna men måste inte hälsa på varenda kotte och hoppa och slicka och stå i. Det är min flock förunnad, endast och enbart.


Jag är lugn och cool inne och vild och galen ute. På och av fungerar bra.


Allt du vill hitta på är jag med på. Bara du hittar på tillräckligt mycket, för nån soffpotatis är jag inte. Jobba med både kroppen och knoppen. Sen kan man för all del vila. Gärna i sängen... 


Vad jag är bra, vad jag är bra! Tänk så skönt det skulle va, om bara alla var som jag... /Tuffa 

 
 
ari

ari

14 september 2007 13:14

Jag levde ihop med en Tuffa (fast hon hette Molle, mamma till Hathil, se länkar)i nästan 10 år. Jag känner igen henne i nästan allt du skriver! Vi har haft VÄLDIGT kul ihop!
Nuförtiden bor något mera Gryn-liknande hos oss. Och så Hathil. Och en PON. Det är fortfarande ganska skojigt här...skaffa gärna briard och du får se! (till Kristina ;-)
Tipps från Molle till Tuffa: Kan du det där med skrattpolisen också? Alltså: skäller så högt det bara går så fort någon tänker skratta...Folk uppskattar det verkligen! ;-))

http://se Hathil

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards