Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Jag tog den nästan!

Av Tuffa & Grynet - 14 september 2007 20:30

En ekorre! Fatta vad nära det var! Jag var med matte på jobbet och vi prommenixade i parken. Så fick jag se en av de där röda pryttlarna skutta över gräset och satte högsta fart. Den skuttade upp i en stor gran men trodde inte att jag kunde klättra...


Det kan jag ju inte heller. Inte i träd i alla fall, men jag kan hoppa! Ganska högt kan man hoppa om det sitter en ekorre på trädstammen. Jag var bara en tunglängd från att få tag i svansen på den. Synd....


Får hålla till godo med älgklöven istället. Inte lika kul dock då den inte springer nånstans. Ingen sport liksom.


Höga hopp till granens topp/Tuffa 

 
 
Hathil

Hathil

14 september 2007 23:29

Aaaah, vad synd! Ekorre är väl det roligaste man kan få tag i! Hoppas att du åtminstone har skällt ut den ordentligt.
Jag var väldigt nära en mus idag, bara en klo ifrån faktiskt. När jag nästan hade grävt mig fram bakom skåpet så kom matte och sa ifrån. Gud, så tråkigt! Även om musen var inte riktigt så här superroligt eftersom den satte fast i en sådan litet mushus som matte har placerat ut. Men luktade gott, lite död mus och lite nötchoklad. Mushusen är faktiskt ganska goda även när mössen inte är hemma, vet inte varför jag inte får välta dem för att komma åt godbitarna. Varför tycker matte att mössen ska äta all nötchoklad ensamt?

http://isgardsteater.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Conrad

16 september 2007 11:55

Tjena bruden ... Grattis till en rätt lyckad jakt! Själv knep jag en sork häromdagen när vi var ute men min matte tvingade mig att spotta ut den och höll i mig medans den smet iväg - fuskigt tycker jag. Men nu när jag vet att de går att fånga så har jag ett mål - ALLA SORKAR I ÖRNVIK SKA JAG KNIPA HE, HE.
Slemmiga rottispussar från Conrad

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards