Alla inlägg den 5 maj 2007

Av Tuffa & Grynet - 5 maj 2007 17:35

På kvällsprommenaden igår gjorde jag ett fynd. Matte och jag gick längs stranden bort till småbåtshamnen. Där hade någon eldat så matte stod och kikade på de där läbbiga glödhögarna som blir efteråt. Då kände jag en frestande lukt och smet in i riset som var intill. Vad hittar jag där! Fisk! Lagom rutten, mjuk och rullvänlig fisk! Bara att ta chansen att gnida in ryggen ordentligt. Sån där omega 3 som är i fisk ska ju vara så nyttigt så jag åt lite också. Sen tillbax till matte. Hon blev jättearg! Rynkade på den där lilla korta näsan hon har och väste till mig en massa fula ord. Jag var i alla fall jätteglad och passade på att bada lite på hemvägen också. Skönt!


Sen fick jag vänta på bron. Que? Så öppnar matte dörren och pekar med orubblig min mot badrummet. Jag hör hur det redan skvalar i badkaret... Skit! Så fick man avsluta kvällen med att bli schamponerad och duschad. Två gånger! Dubbelskit. Jag som luktade så himla gott! Skägget vart extra noga intvålat och spolat. Blä. Husse var också bister.


Matte sade att det var bäst att jag spårade bra på kursen idag som kompensation... Sen fick jag faktiskt ligga hos matte i sängen eftersom jag var ganska kall efter badet. Mysigt! Fast matte muttrade en del ändå om fuktig och fiskluktande...


Jag kom i alla fall ihåg att jag skulle spåra bra på kursen. Jättetaggad var jag och skulle få följa en annan mattes spår! Spännande! Hon hade gått kringligt och krokigt och jag var dö-koncentrerad för att inte missa något. Hittade alla pinnar gjorde jag också! Matte var faktiskt nöjd efteråt så jag tror att hon glömde det där med fisken faktiskt...


Bil frisk med fisk! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards