Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Inte nog med att man har sjuka ögon...

Av Tuffa & Grynet - 12 december 2008 20:06

...man får inte ha kul heller! Igår kväll tog matte fram selen och dragbältet. Sen klädde hon på GRYNET och gick ut utan mig! UTAN MIG! Jag hörde hur dom tog sparken och for iväg. Stod ett tag och väntade innanför dörren, för jag trodde att matte bara glömt mig, men fick till sist inse att jag faktiskt blivit lämnad...


Efter ett tag kom dom tillbaka, Grynet var äckligt nöjd med sig själv och matte var äckligt nöjd med Grynet.  Hon hade dragit kalasbra ända bort till Ostibyvägen och sedan hem igen. Gryn som aldrig dragit spark själv, utan mig! Bah! Visst, visst, matte tog mig på en tröst-promenad i koppel när hon kom tillbaka, men det kunde inte riktigt uppväga att få dra spark!


Uveit är skit! /Tuffa

 
 
Cayenne med den där matten

Cayenne med den där matten

12 december 2008 21:39

Det där uveit ska jag passa mig för. Har agerat studsråttis i snön ikväll, matte frågade hur jag orkade? De är så lite studsiga de där människorna (suck)

Hälsa det där Grynet, fast du är ju min vän, det vet du...vi är ju kursvänner (och det är viktiga saker som småsyrror inte fattar)

http://fyrfotingarna.se

 
Hathil

Hathil

13 december 2008 09:30

Vad ORÄTTVIST!! Så får man inte göra! Jag ska ju ibland hem lite tidigare för det påstås att jag är för gammal (PAAA!) medan de andra får fortsätta dra sitt släde. Det är ju tillräckligt elakt, tycker jag. Men att de inte ens tar med en... Fy på de! Har Grynet fått stryk för det?

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

13 december 2008 10:32

stackars gullesnutta! kanske matte gör nåt mys me bara dig sen? hoppas det! hoppas dina ögon gör mindre ont nu, pussar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards