Alla inlägg under mars 2007

Av Tuffa & Grynet - 23 mars 2007 07:14

Den håller till och med för mattar med små fötter och stora rumpor!Storfot/Smalmage /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 22 mars 2007 07:46

Såhär ser det ut utanför fönstret när jag står på pallen som ni såg häromdan. Kolla bara! Ekorrar! Den stora korren som varit här hela vintern har antagligen skaffat sig en fru. Kan man hoppas på korre-valpar då? Ljuvlig jakt!

Av Tuffa & Grynet - 21 mars 2007 09:38

Jag var så himla pigg när jag vaknade i morse! Solen sken in på min mage när jag låg vid balkongdörren och det satt en massa fåglar och kvittrade i rosenbusken ute. Jag stressade matte när hon äntligen masade sig ur sängen och försökte få henne att fatta att det var jättebråttom. Då slängde hon ut mig! Där satt jag på bron och matte klädde antagligen på sig i godan ro, för det tog då en himla tid i alla fall. När hon kom ut hade hon i alla fall fattat galoppen för hon tog skidorna och så åkte vi en skön morgontur. Det är skare som man kan galoppera för fullt på utan att gå igenom och matte åkte riktigt fort på de där skidorna. Jag nosade efter en räv som fortfarande tassar omkring med sin egen päls på sig. Vi har ju sett att det är nån gubbe som skjuter rävar i byn, men den här verkar ha klarat sig hittills.Skönt med skidtur före frukost! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 19 mars 2007 07:17

Det var väl det vi trodde, våren ångrade sig! Nu snöar det och yr runt därute som värsta vintervädret. Annat var det igår då solen strålade och det var varmt och gott ute. Husse och matte packade in oss i bilen och åkte iväg. Dom var ur på ett par ställen och kom tillbaka med lådor och yrade om hallm-öbler. Vad nu det kan vara...Till slut kom vi i alla fall till hussmor och hussfar! Där luktar det spännande av katt, men jag ser aldrig någon tyvärr. Matte säger att den gömmer sig när jag kommer. Varför då om jag får fråga? Jag som är så vacker och trevlig! Hussmor säger i alla fall att jag är så stilig och så får jag frolic. Av hussfar fick jag överblivna plättar. Mums! Behöver jag säga att jag älskar hussfar och hussmor?Det var ju så fint ute så husse och matte och jag gick en lång promenad i solen och snön. Det är spännande att nosa i nya revir och vi var ute ganska länge.I eftermiddag får jag veta vad hallm-öbler är, för då skall de tydligen sättas upp (?).Slut på tö, nu mer snö. /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 18 mars 2007 09:17

...sol på magen, sol på pinne. Jättefint är det idag. Sen har jag hört pratas om att hälsa på hussfar idag! Hurra! Och hussmor med frolicarna...C U later... /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 17 mars 2007 08:15

Igår eftermiddag tog matte och jag en prommenad i vårt gamla revir på Mjölkudden. Efter stranden där massor av människor och hundar prommenerar varje dag. Häftigt! Jag hade hur mycket att göra som helst och nosade efter alla gamla polare som Chewie och gänget. Vi träffade tyvärr ingen, kanske för att det blåste halv storm. Det killade sådär roligt i pälsen på mig som det gör när man plötsligt får mittbena på sidan för att det blåser så mycket.På kvällen var jag ganska trött, hade nosat så mycket, så jag iddes inte ens kolla om ekorren var i fågelbordet. Det var den på morgonen nämligen och jag stod i fönstret och kollade på den jättelänge...Kanske kan entusiasmera någon till att prova om skaren håller för en skidtur idag. Dn höll för en briard på morgonen!Över och ut! /Tuffa

Av Tuffa & Grynet - 16 mars 2007 08:25

...tyckte matte och husse att jag var igår kväll. Jag kännde mig så pigg och glad bara! Fräste runt ute och gjorde tacklingsanfall och sånt. Mitt på dagen när jag och husse tog lunchprommenad, smet jag och gjorde ett lekanfall mot en liten vit majonäs (havanais säger matte men vem bryr sig...). Majonäsens tant funderade på om jag var arg, så skamsna husse fick erkänna att det inte var så utan att jag bara var glad och lekfull...På kvällen lekte jag som en galning inne och försökte entusiasmera husse och matte. Dom är inte alls sådär vår-galna som jag just nu. Undrar varför?Syster yster /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards