Direktlänk till inlägg 4 maj 2007

Vad kan en lillasyster?

Av Tuffa & Grynet - 4 maj 2007 21:02

Idag var husse och matte och kikade på den där "lillasyster" igen... Jag fick ju förstås inte följa med. Himla orättvist tycker jag. Det är ju ändå jag som ska få en lillasyster, då måste rimligen jag få välja... Eller?


Kanske jag väljer "ingen" då... Så att jag får ha husse och matte för mig själv...


I och för sig är det rätt kul att ha en brottningskompis. Doris och jag hade himla skoj i helgen. Kan en lillasyster brottas Hedwig? Och tar dom ens grejer? Hon kan i alla fall inte ta min stora nalle, för den är nästan lika stor som mig. Hon kanske kan få ha lilla nalle, för den är inte lika rolig att skaka. Mja. Får nog fundera på det där lite mer...


Lillasyster, dyster eller yster?  /Tuffa

 
 
Bianca

Bianca

5 maj 2007 06:19

Hallå Tuffa! Jag kan berätta att det här med lillasyster inte är så dumt faktiskt. Fast jag har en lillebror. Han är lite jobbig ibland. Särskilt nu när han bara har brudar i huvudet. Men oftast har vi kul ihop. Det kanske är annorlunda med en lillasyster? Iallafall så säger vår matte att vi ska få hem en lillasyster idag. Det ska bli kul! Hoppas att du också får kul ihop med din lillasyster!

http://setterfnatt.blogg.se

 
Hedwig

Hedwig

5 maj 2007 07:35

Först när den där lillasystern kommer hem är den så liten så det är inget att brottas mot. Men man kan få den att bita sig fast i en leksak och sen kan man slänga med den. De flyger bra :-) Efter några månader har vuxit till sig till brotningsstorlek och då är det urkul. Sen kan man ju lära den alla hyss man kan och försvara den mot alla kvarterets hundar. Så får man själv en viktig uppgift. Helball faktiskt. Nackdelen är ju att den har vassa tänder och försöker ta ens saker.

http://hem.spray.se/heddas_place

 
Tuffa

Tuffa

5 maj 2007 17:33

Det ante mig det där att dom tar ens saker... Kan dom flyga! Det var det värsta... Kast med liten lillasyster? Tänka sig!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Hedwig

Hedwig

6 maj 2007 08:30

Jag lovar att när du väl har den där huggormen...hrm..lillasystern där så kommer du gladeligen låta henne ha någon av dina saker. Alternativet är nämligen att hon borrar sina sylvassa gaddar i DIG. Det både gör ont och blöder.

http://hem.spray.se/heddas_place

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards