Direktlänk till inlägg 3 november 2007

Övergiven och efterbliven... men Ester vann!

Av Tuffa & Grynet - 3 november 2007 20:00

Matte lämnade oss idag! Hon tog lilla Gryn med sig och åkte till Piteå för att kika på hundtävlingar. Varför fick inte jag följa med? Jag vill väl också heja på mina polare Doris, Ester och Fixa. Nä jag fick ligga hemma hos husse, som för all del matade mig med leverpastej och gick en sväng i skogen.


Det har snöat här by the way. Ligger några centimeter god, kall, vit snö på marken. Ljust och fint. Sen blir ju benet inte fullt av gräs och grus när man ligger ute och gnager på det. Det är bra!


Polaren Ester gjorde bra ifrån sig idag i alla fall berättade Grynet och matte. Hon hade sopat banan med konkurrenterna och vann sin klass med något som kallas ett 1:a pris. Klart att det är det man får när man vinner eller...? Grattis kompis!


Det knepiga var att Fixa också fick ett 1:a pris, fast hon kom tvåa i sin klass.... Hur går det ihop?


Doris hon tyckte också att snön var god. Den tjejen vet hur man ska prioritera. Varför hämta en äcklig, kall och hård metall-apport när man kan mumsa i sig sval och god snö?


Gryn är väldigt trött nu. Fast hon inte gjort nånting annat än att kika på idag. Lekt lite i snön med Melissa också förstås, men inte jobbat på "riktigt". Knasigt med småsystrar...


Det har kommit snö, hoppas det inte blir tö! /Tuffa 

 
 
Sigge

Sigge

4 november 2007 17:52

Du har en utmaning i min blogg!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Fritz-Filur

Fritz-Filur

4 november 2007 18:25

Tænk at I allerede har fået sne. Jeg elsker sne, men desværre er der ikke noget, der tyder på, at vi skal have sne her...
Selv om du ikke fik lov at komme med og heja, så var det vældig flot med Esters 1:a pris. Du må ønske hende tillykke fra os i Danmark, næste gang I skal på skovtur.
At min mamma-Doris hellere ville lege i sneen, synes jeg bare er helt naturligt...;-)

http://www.freewebs.com/fritzfilur

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards