Direktlänk till inlägg 13 november 2007

Ligger i fjärran...

Av Tuffa & Grynet - 13 november 2007 23:05

...eller var det fjärren? Matte och jag var ute och tränade ikväll. Gryn och husse tränade också. Sista gångerna har matte och jag börjat med en ny grej - fjärrdirigering. Då står matte och jag nos mot nos och så säger hon - Sitt, - Ligg, - Stå! Så ska jag göra det då. Jag tycker det är lite svårt att låta bli att komma och sätta mig stjärt-in när matte säger sitt bara... Tydligen så ska matte stå en bit bort senare och jag skall vara på samma fläck och göra sitt-ligg-stå. Fast nu står hon bara precis framför mig...


Det är ganska skoj att få prova nya grejer i alla fall. Vi tränar ju förstås på alla dom gamla sakerna också, men lite nytt provar vi allt ibland! Skoj!


Förnya dig så du inte uttråkar mig! /Tuffa 

 
 
Fritz-Filur

Fritz-Filur

14 november 2007 15:14

Det forsøger matte også at lære mig, men hun siger at jeg hel tiden kryber tættere og tættere på hende. Derfor skal jeg gå ind i en slags "boks" (består af tre stykker træ, som danner et U)og så står matte lidt væk og kommanderer sit, dæk, stå - og hvis jeg så går ud af "boksen" får jeg ingen godisser, så det gælder om at holde tasserne indenfor...
Jeg er dog vældig god til at komme HELT frem i boksen uden at gå ud af den!!!

http://www.freewebs.com/fritzfilur

 
Sigge

Sigge

14 november 2007 20:00

Du har fått ett inlägg med en bild tillägnat dej i min blogg.
Handlar om den där snön du vill ha!

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards