Direktlänk till inlägg 20 november 2007

Kan någon lära mig att säga kvidevitt?

Av Tuffa & Grynet - 20 november 2007 20:48

Min matte säger att det bara är sådana som kan säga kvidevitt som får äta fågelfrön... Varför är livet så orättvist? Så nu undrar jag om någon vänlig själ där ute kan lära mig hur man säger så. Kanske du kan låna mig det där pianot Hathil?


Måste sjunga för att få frön på min tunga. /Tuffa 

 
 
Hathil

Hathil

20 november 2007 21:30

Det är hästens piano, så det är nog upptaget... Men min matte har kul CD med en massa pipfåglar på som man kan använda för att göra katterna tokiga när de har tråkig under vintern. Där finns det bombsäkert med något kvidevitt också. CD:n kan man låna på biblioteket, det är bara att skaffa lånekort eller sno mattes.
När det gäller fågelmat har min matte förresten bytt från cornflakes till döda flugor. Dem kan fåglarna gärna ha...

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

 
Cayenne (ja eller Hungran)

Cayenne (ja eller Hungran)

21 november 2007 11:38

Jag är hos min mormor och vaktar hus o katter. Här finns fågelfrön i massor (och annat gott) De där talgbollarna håller inte för att jag ska hänga i de och matte tog av mig den (suck) Kom hit på minisemester ska vi äta fågelfrön tillsammans tills vi kan säga kvidevitt ;)

http://www.nogg.se/fyrfotingarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards