Alla inlägg den 9 juli 2007

Av Tuffa & Grynet - 9 juli 2007 23:38

Hej hopp vad trötta vi var i morse. Gryn-ungen hade ju druckit så mycket vatten under buset igår så hon var tvungen att gå ut mitt i natten. Sen orkade hon inte gå in själv utan tänkte sova vidare på gräsmattan. Matte fick bära henne, tyvärr orkade inte matte bära mig också men jag tog mig in i hallen och kraschade där. Snark....


Lyckligtvis fick vi ligga i bilen och vila idag för matte var bara på kontoret. Ganska skönt. Det regnar ute också så det var lagom svalt.


På eftermiddagen var det briard-dejt igen. Vi skulle ut i skogen och spåra! Hurra! Filippas matte Linda lade ett spår åt mig i klurig terräng. För matte var den klurig i alla fall, inte för mig såklart. Det var fuktigt och bra i riset och blåste inget så spåret låg fint. Lätt att hitta och pinnarna med. Lattjo! Sen avslutade vi med prommenad i flock. Det är himla kul faktiskt! Många hundar på en gång, samma mål, samma fart. Vi nosade och hade oss, nöp lite i Filippa som faktiskt är yngst om man inte räknar Grynis... Hon var tvungen att få veta det, sen var allt frid och fröjd.


Sent fick vi middag och ännu senare dags för bian.


Över och ut, bra dag är slut! /Tuffa

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards