Direktlänk till inlägg 23 juli 2007

Jag, en torpedbåt!

Av Tuffa & Grynet - 23 juli 2007 12:35

Om ni är och badar i min vik och det kommer något simmande som fnyser och pyser och har röd översida så är det jag! Fy bubblan vad kul det är att simma!


Jag brukar ha flytvästen på mig och så ror matte den lilla båten och jag simmar efter. Då vi har kommit en bra bit brukar jag få komma upp i båten och då är det bra med det där handtaget på flytvästen så att matte kan hala upp mig. Så ligger jag i akterna och kikar då matte ror en extra sväng. Mysigt att titta på dom stora vita blommorna som flyter förbi. Näckrosor kallar matte dom. När vi vänt och är på väg hem igen så brukar matte hjälpa mig ner i vattnet igen och så simmar jag hem. Vi tävlar lite om vem som hinner först. Ibland fuskar jag och simmar in till stranden och springer sista biten. Då vinner jag!


Det är kul att simma, bara det inte blir dimma! /Tuffa 

 
 
Ingen bild

Fritz-Filur

23 juli 2007 18:06

Det lyder jätte kul. Det må jeg prøve næste gang, jeg kommer på besøg...
Håber det går godt med Grynet og tratten og at hun ikke udnytter situationen for meget..;-)

 
Castor & Polluxx

Castor & Polluxx

24 juli 2007 09:03

men hallå! Simmaskin?
Här leker vi ubåt- bårde kanske få en sån där grej som håller upp en...iaf Polluxx...han sticker iväg så djupt att han helt plötsligt försvinner också är det nån sim/ubåts stil in igen...Jag själv skule för den delen också haft en...

Vi Borde ses snart! Ska ni inte ner på nån utställning eller nått=?)
Vorde kul iaf; matte håller på planera nån briardträff, mare Hade en förfrågan så nu kollas det möjligheter...Hoppas ni komemr då..Vad det nu blir vi ska hitta på!:-)

http://www.freewebs.com/castorbriard

 
Hathil

Hathil

25 juli 2007 21:30

Ooooohh, du har en egen båt. Nu blir jag riktigt avis. Har alltid velat ha en men matte vägrar att köpa en åt mig. Jag fick inte ens åka med grannbriardens båt denna sommar fast jag ylade och drog i kopplet som bara den när jag såg båten. Men matte fattar ju inte.
Mattes kompis håller på att bygga en båt just nu i verkstaden där nere men den är byggd i en amerikansk ultralight-version (hela båten kommer att väga 6 kg) så jag får inte ens komma i närheten av den. Suck!
Men jag fick i alla fall simma ut på sjön på egen hand idag. Bättre än ingenting.
Ha det så kul med båten!

http://isgardsteater.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards