Alla inlägg den 18 juni 2007

Av Tuffa & Grynet - 18 juni 2007 14:36

Dags för årets första lång-jobb-resa. Det är himla kul när matte packar grejer i bilen. Man ser det främst på att en hink med min mat packas med. Nu packades såklart mat till Grynet också.


Lääääänge körde vi. Det brukar vara så. Något kort stopp så man får komma ut och pinka bara. Så kom vi äntligen fram. Tjohoooo! Ett av mina favvo-plejs. Vasikkavuoma! Det är ett så fränt ställe. En stoooor myr som är jätteblöt och med högt gräs. Matte är jämt och ständigt där och kikar. Det är toppen, för att bli blöt och att springa järnet i högt gräs, det är ju ändå livets salt!


Den här gången fanns det extra-bonus. Massor av fåglar som bara sprutade upp ur gräset när man kom springande. Gjorde några grey-hound-rundor efter dom till mattes polares stora förskräckelse. Dom är sånna fågelvänner med kikare kring halsen så dom blev lite nervösa för fåglarnas skull. As if....

Det är ju bara kul att springa jue!


Sent omsider checkade vi in på hotellet. Jag höll på att kissa på mig när vi kom in i receptionen. Där stog en ENORM KATT! Alldeles blick stilla och glodde på mig. Gul och prickig med svarta tofsar på öronen... Jag försökte skrämma iväg den men det gick inte. Matte påstod att den var uppstoppad, vad nu det är. Svårskrämd var den i alla fall...


På hotellrummet finns en skön soffa som jag brukar sova i. Lyx!


Skrämd av lodjur, glad och dyngsur!

/Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards