Alla inlägg den 24 juni 2007

Av Tuffa & Grynet - 24 juni 2007 23:18

Jag är ju helt oumbärlig! Det var jättevarmt idag. Matte och hennes mamma höll på och grejja med en gammal soffa som dom släpat fram ur ladugården. Dammade och skrapade gjorde dom. Isch i nosen... Sen tyckte dom det blev så varmt, så matt-mor bestämde sig för att ta ett dopp. Äntligen en vettig idé!


Jag följde ju med såklart. Matte drog på mig flytvästen. Det tycker jag är skönt för då kan man vila lite lugnt i vattnet och så. Jag var lite orolig för matt-mor. Man vet ju att dom där människorna kan vara handikappade ibland och så fort jag kom i närheten så skvätte hon om tjoade. Till slut så sade matte att hon skulle grabba tag i handtaget på min flytväst och låta mig dra henne till land. Alltså blev jag Tuffa bogserbåten!


Tuuuut! Jag drog mormor in till land. Vicken grej va? Visade sig att hon ju kunde simma alldeles själv, men man kan ju alltid assistera lite.


Jag räddar bäst, när jag har flytväst! /Tuffa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards