Direktlänk till inlägg 3 juni 2007

Snart färdig för "Baddaren"

Av Tuffa & Grynet - 3 juni 2007 20:50

Grynet har badat idag. Och provat simma! Men först gjorde hon nått som matte kallar "koka kaffe". Inte så som hon och husse brukar göra med vatten och svart pulver, så att det blir svart vatten som luktar illa. Nä, Grynet snubblade i vattnet för att hon studsade så frenetiskt, så hon stoppade ner hela nosen under vattnet. Då frustade hon så att det kom upp bubblor ur vattnet. Det kallade matte för "koka kaffe". Tja, kalla det vad du vill. Kul såg det ut i alla fall.


Sen tassade vi ut en bit till och vips så bottnade inte lillasyster mer. Då kickade ur-instinkterna in och hon simmade som värsta proffset. Jag ville gratulera henne med en skön tackling men fick inte för matte. Hon ansåg att Grynet kokat tillräckligt med kaffe för denna badsejour. Vi gick hem och vilade en stund istället....


Mattes lillasyster säger att det finns ett sim-märke - Baddaren, som man kan ta när man lärt sig "koka kaffe", så kan nån vara bussig och skicka ett sånt till Grynet. Hon kan det!


 En baddare på att bada är mitt Gryn! /Tuffa

 
 
Hannie

Hannie

3 juni 2007 23:43

Härligt Grynet...! Simma lugnt...!

Du vet den där Doris dottern Freja-Fnattig, eller vad hon nu heter...?? Hon har också badat i helgen. Hm, det var det värsta man sett...!! Hon for som en torped ner i vattnet och upp på land och gjorde kullerbyttor... I VATTNET...!
Nej, lite stil ska man ha, precis som du har förstått... Man ska GLIDA runt i vattnet, punkt slut!

Dina syskon, Gullan och Gunde har tränat sig på att gå i koppel i helgen. "För det är bra att kunna", säger dom... OM någon träningssugen briardmänniska dyker upp...??Gunde har önskat sig en så'n, säger han.

Puss på dig, Grynet. Vi ska ses snart, har jag hört...

Mamma Hannie

http://www.anammanord.se

 
Ingen bild

Ester

4 juni 2007 12:32

-och kompis Ester hälsar att koka kaffe är toppen. Det är min favvosysselsättning i stugan. När jag badat klart ser jag oftast ut som Tysken gjorde när han var nyklippt - smal nos och vackra, slanka ben..
/bubbla på!

 
Ingen bild

Camilla

4 juni 2007 15:16

Äntligen har jag hittat hit via alla möjliga kringelikrokar! Rottisen Conrad
kokar oxå kaffe - begränsas dock inte till
bad utan går bra att göra i vattenskålen och i diverse pölar. Han hälsar även till lilla Grynet att bada, det kan man göra nästan hela året. Is krasar så kuligt när man hoppar på den.

Kramar och ha det bra från kurskompisarna

 
Tuffa

Tuffa

4 juni 2007 22:52

Tjena Conrad! Nice to see U! Hur är det med rått-is-magen? Hörde du var risig. Trist... Särskilt om det begränsar hopp och lek. Kom och hälsa på! Vi kan simma så kan du visa Grynis hur man kokar kaffe och simmar samtidigt!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards