Direktlänk till inlägg 10 juni 2007

Vänstervarvat med den äran!

Av Tuffa & Grynet - 10 juni 2007 19:41

Jag förstod redan i morse att det var något lurt på gång... Matte fixade en sån där löjlig mittbena på min rygg. Sprejade till och med vatten på den så att den blev riktigt skarp och fånig... Jag försöker ruska tillbaka det så gott det går men inte hjälpte det.


Inlangade i bilen blev vi. Matte hade borstar och grejer packade. Jag kände igen vägen till klubben. Men det kändes inte som träning denna gång. Väl framme hajade jag. Vänstervarvning...


Vi fick vänta en stund för det var en massa schäfrar som skulle varva före. En massa mattar och en och annan husse kom fram och gullade med....just det, Grynet... Nåja, jag fick mig en och annan klapp i alla fall. Grynet övade piraya-tänderna på Conrads mattes haka... Så har jag aldrig gjort!


Så var det äntligen dags för vår tur. Mina ben hade fluffats så förfärligt. Såg luddiga och konstiga ut. Benan låg som en smäck på ryggen. Så in i ringen. Domaren var en hygglig prick. Han kikade på alla mina fina tänder. Lyfte på luggen och konstaterade att jag hade mörka, vackra ögon. Kollade in baktassarna för att kolla om mina tjusiga sporrar var kvar... Mätte så att jag inte var för hög gjorde han också. Så fick vi varva runt. Jag tyckte det var lajbans. Massor av folk som tittade!


Så fick matte ett rött band och sen en rosa rosett. Så fick vi stå kvar i ringen. Så kom Dynamit-Doris in. Hon hade också fått en rosa rosett. Därför skulle vi varva lite tillsammans. Det gjorde vi. Jag hade jättebråttom för Doris låg före mig. Så skulle vi stå och vara fina. Vi stod och kikade på varandra och då fick plötsligt matte en stor rosett till. En gul och röd. Jätteglad blev hon då. Jag fattade ingenting, men så var det klart.


Efter att ha väntat jätte-jätte-jättelänge så fick vi varva igen med en massa andra hundtyper, men den domar-farbrorn gillade mest lassie-hundar och rått-hundar, så jag fick ingen mer rosett. Det gjorde inget. För jag var ändå snyggast!


Bäst i rasen när jag är i gasen! /Tuffa 

 
 
Tuna

Tuna

10 juni 2007 21:56

Grattis Tuffa!

http://tuna.bloggagratis.se

 
Cayenne

Cayenne

10 juni 2007 22:53

Hurra hurra för Tuffa idag!!! Matte ber mig framföra att hon gosade med dig också, inte bara med krypet *s*

http://www.nogg.se/fyrfotingarna

 
Blixtra

Blixtra

11 juni 2007 06:37

Visst är det rätt kul det där med vänstervarv? Man kan hoppa och nafsa lite i matte medan man springer ihop och ha kul. Sen är det alltid någon snäll och trevlig människa som vill klappa en. Grattis till din männsika för rosetten, för de kan människorna behålla och vi vovvar frossa i de eventuella andra priserna..om det är godis eller leksaker...

http://hem.spray.se/heddas_place

 
Tuffa

Tuffa

11 juni 2007 07:15

Ja Cayenne, din matte var en av dom goda igår! ÄVen om krypet fick fler mag-mjukningar....

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

11 juni 2007 13:00

Grattis!!!!!!!!!

Så klart att du är snyggast!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Tessan & Svante

Tessan & Svante

11 juni 2007 15:36

Hej hopp! Grattis till det fina bandet :-) Ett sånt skulle man ha haft... Vi kikar bara in och vill säga Hej. Hoppas att allt är bra med stora och små vovvar. Hälsningar från Svante och matte

http://www.nogg.se/svantevante

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards