Direktlänk till inlägg 20 oktober 2007

Aj, eller vem bet av fingret?

Av Tuffa & Grynet - 20 oktober 2007 19:13

Tja, det kan man ju fråga sig.... Vi skulle hälsa på hos Grynets mamma Hannie, Dimage och syrran Gullan. Spana in det omtalade bygget och Grynet hade stt fram emot att få springa i leran  med Gullan.


När vi hoppade ut så fjäskade Gryn för sin mamma men hon var benhård och sade att fjäskiga ungar göre sig icke besvär. Jag blev lite putt, för så säger man inte åt min lillasyster. Det tyckte inte deras matte heller utan skulle sätta Hannie-mamman i bilen. Då tänkte jag, att jag kan ju passa på att ge henne ett tjuvnyp när någon ändå håller fast henne. Vi gastade lite åt varandra och så skulle vi nypas lite och då kom Hannies mattes finger i kläm. I vems mun vet vi inte... Kanske min...? Kanske inte...


Det gjorde jätteont och blodet rann... Fy på oss! Matte packade in den blodiga handen i plåster och körde iväg Hannies matte till människo-vettrinären. Fast då heter det doktor tydligen. Jag och Gryn och husse fick vara kvar på bygget. Efter en lång stund så kom matte tillbaka, hon hade fått lämna kvar Hannies matte hos doktorn ett tag. Hoppas det inte blir som för mig när jag fick vara kvar hos vettrinären en gång. Då hade jag en kamel-puckel i nacken när matte hämtade mig. Extra vatten om jag skulle bli törstig tydligen.


Hoppas du slipper puckeln och förlåt för fingret!


Fast man försvarar systrar och bröder, får man ej bitas så att det blöder! /Tuffa 

 
 
Fritz-Filur

Fritz-Filur

20 oktober 2007 21:39

Jamen - Hannies matte, det er jo min svenske matte - hvordan kan I dog finde på at bide hende i fingeren, håber I sørgede for at sige undskyld begge to...!!!
Og til Grynet - held og lykke på hvalpekurs, man får masser af godis og så er der jo pauserne, hvor man må lege med de andre hvalpe - så det er super-kul, jeg må desværre ikke være med på hvalpekurs mere, matte siger at jeg er for stor, men en gang i mellem lykkes det mig alligevel at trække matte med hen til hvalpene...

http://www.freewebs.com/fritzfilur

 
Hathil

Hathil

20 oktober 2007 22:01

Ojdå, det var synd. Men lätt hänt är det ju, man ska bara skälla lite åt varandra, människorna går emellan och bums: olycka. Fast ingen ville det egentligen. Hoppas att Hannies matte kryar på sig och att din matte är inte för arg på er. Det var väl inte meningen...

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

21 oktober 2007 18:20

Jag träffade tre hundar idag. Tänkte bli kompis med alla tre men de två stora svor och försökte nypa till mej. Slutade med att jag var tvungen att gå in i huset där jag var och hälsade på. Men det blev inga mänskliga skador.

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tuffa & Grynet - 12 oktober 2010 15:26


Briardbrudens blogg har ju liksom gått i ide... Matten har saktat ner och gjort annat än att blogga om hundar, för hundar. Nu har vi kommit till vägs ände. Mycket beror det på att Briardbruden själv inte finns längre. Vackra, röda, glada Tuffa f...

Av Tuffa & Grynet - 8 juli 2010 22:06


Jag gillar att simma! Jag fräser fram som en torpedbåt! Nu har husse och matte köpt en roddbåt så att det ska bli lättare att vatten-träna oss i sommar. Jag har provsimmat efter den. Det gick jättebra! I båten kan man tydligen lasta mer än i kajak-...

Av Tuffa & Grynet - 3 juli 2010 21:16


Härom kvällen skulle husse och matte fixa med fåren. Sätta upp mer staket och så. Fåren var ivägen och matte försökte skrämma bort dem. Hon är ju inte så bra på det så när hon hade provat ett par gånger så tog jag saken i egna tassar. Hoppade in geno...

Av Tuffa & Grynet - 20 juni 2010 20:28


Det har flyttat in hönor. Dom låter massor och flappsar med vingarna så att det dammar. Tydligen ska dom göra ägg, men hittills har vi inte sett något sådant. Det vore i och för sig ett plus, för vi gillar ägg....   Jag var in och kikade på dom, ...

Av Tuffa & Grynet - 13 juni 2010 22:26

Jag hittade en alldeles egen ingång in i fårhagen idag! Utan att behöva passera den förhatliga och mycket farliga el-tråden!   Granne med våran hundgård ligger det som matte kallar för "gamla stallet". Där har det tydligen bott hästar förut. Där ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards